Ett magasin som bygger broar.
Kumla Fastigheter ville lära känna sina kunder och deras behov bättre. De träffades mest när problem uppstod. Fastighetsbolaget behövde utveckla sina tjänster tillsammans med kunderna och hitta fler tillfällen att utbyta erfarenheter och idéer. För att påverka näringslivet i Kumla på ett positivt sätt.
Woodtypes kom fram till att en traditionell tidning skulle skapa dessa möjligheter. Vi utvecklade ett magasin med en stark visuell framtoning, där hyresgästerna är hjältarna som får berätta om sin resa och hur de hanterat problem som uppstått längs vägen.
Tidningen har givit möjligheter till fler interaktioner som har förbättrat kommunikationen mellan Kumla Fastigheter och deras hyresgäster. Hyresgästerna får möjlighet att synas i tidningen, vilket ger både marknadsförings- och nätverkseffekt. Det förenklar för dem att lyckas med sina affärer vilket i sin tur gynnar Kumla och dess invånare.
Win win för alla!
